Hfz. mr. Muhammed Fadil Porča – Stav Islama u pogledu organizovanja Ajvatovice i učešća u njoj

 

Bismillah, elhamdu lillah, vessalatu vesselamu ala resulillah.

Ove 1429-te hidžretske godine, što odgovara 2008-oj miladskoj, krajem juna organizuje se, kako kažu orgarizatori, tradicionalna Ajvatovica. Kakav je sud i stav Islama u pogledu toga i da li je ispravno i u Islamu utemeljeno i dozvoljeno sljedeće:

1- posebno određivanje nekog mjesta i vremena za činjenje dove,
2- poduzimanje putovanja radi pohođenja (posjete) nekog mjesta,
3- ponavljanje posjete nekog mjesta svake godine radi činjenja dove,
4- posjeta nečijem kahuru u određeno vrijeme i ponavljanje te posjete svake godine,
5- poduzimanje putovanja radi posjete nečijem kaburu,
6-organizovanje ovakvih skupova,
7-odazivanje i učešće na ovakvim skupovim.

Ni jedan događaj niti postupak ne izlazi iz okvira jednog od pet šeriatskih propisa i to: farza (obaveznog) ili harama (zabranjenog) ili mustehaba (preporučenog) ili mekruha (pokuđenog) ili pak mubaha (dozvoljenog). Svaki govor o Islamu i njegovim propisima mora biti potkrijepljen validnim šeriatskim dokazima (Kur"anom i sunnetom) i nikome nije dato za pravo i mogućnost da govori o ovome po svojim pretpostavkama i mišljenjima.
Sve gore spomenute aktivnosti vezane za Ajvatovicu nemaju svoje osnove niti utemeljenja u Islamu i njegovim jasnim i čistim propisima. To je jedna negativna novotarija (bidat) u vjeri koja je zabranjena da se čini jasnim hadisima Allahovog poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, koji kaže: "Ko uvede u ovu našu vjeru ono što nije od nje odbačeno je".(muttefekun alejh). I kaže: "Najgore stvari su novotarije u vjeri, a svaki hidat (novotarija) je dalalet (zabluda)" ( Muslim).

Tako je određivanje nekog mjesta ili vremena za činjenje dove, što nema osnove u Šeriatu i dokaza u Islamu, izmišljeno i uvedeno u ibadet (dovu) koji je iako u osnovi utemeljen, učinilo novotarijom (bidatom) koji se ne smije činiti jer mu je dodato ono što nije propisano. Poznato je da su ibadeti striktno određeni i precizirani i da nije dozvoljeno ništa u njima mijenjati niti im bilo šta novo dodavati. Propisivanje Vjere je isključivo pravo samo Allaha, subhanehu ve teala, i niko od Njegovih stvorenja u tome nema nikakvog udjela . Kaže Uzvišeni Allah: "Imaju li oni božanstva koja su im propisala od vjere ono što Allah nije dozvolio" (prijevod značenja Kur"ana, sura Eš-Šura, ajet 21.)

Putovati radi vjerskog pohođenja nekog mjesta nije dozvoljeno zato što su samo tri mjesta na Zemlji karakteristična po odlascima u njih radi takve posjete. Kaže Allahov poslanik Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem,: "Ne poduzima se putovanje osim ka tri
mesdžida: El-Mesdžidul Haramu, Fl-Mesdžidul Aksau i ovom mom mesdžidu "
(muttefekun alejh) Ovome se dodaje posjeta mesdžidi Kubau onome ko se nalazi u Medini, a ne da posebno putuje radi njegove posjete. Namaz na ovim mjestima je posebno cijenjen i vrijednovan. Što se tiče ostalih mesdžida i džamija, one su na istom stepenu vrijednosti i nije dozvoljeno posebno ići na put da bi se posjetile, jer se time posebno vrijednuju mimo drugih, a za to nema šeriatskog dokaza. Kada je to sa džamijama kao najodabranijim mjestima na Zemlji, onda su druga mjesta još preća da se musliman kloni putovanja radi njihove vjerske posjete. To je oponašanje onih koji su zabludjeli slijedeći svoje strasti i pretpostavke. Nikada nije zapamćeno od ashaba da su išli u posjetu nekih mjesta radi ibadeta na njima, već su upućenima poznate izreke kritike od njih takvog postupka. Stvar je još gora ako se ta putovanja poduzimaju u određeno vrijeme radi posjete nečijeg kabura, jer je to put koji vodi širku. Allahov poslanik Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem je rekao: Nemojte moj kabur uzeti svetkovinom" (Ebu Davud i Ahmed) tj. nemojte u određeno vrijeme, u jedan određeni dan, naročito sakupljanje i naročite obrede vezati za moj kabur. Pa kada je stvar ovakva sa kaburom Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, zar bi svetkovine vezane za kaburove drugih osoba mogle biti dozvoljene.
Mehmed ef. Handžić, rahmetullahi alejhi, koji slovi za autoritativnog alima koji je afirmisao nauku Kur ana i sunneta na našim prostorima u svojim "Vazovima" (str. 67) kaže sljedeće: "Tako je na primjer neuki dio našeg bosansko-hercegovačkog muslimanskog svijeta postavio u vezi s nekim Ajvaz-dedom svetkovinu, koju nazivaju Ajvatovica, a sastoji se u tome, da se u određeni dan svijet sakupi nedaleko od Prusca, posjeti kabur Ajvaz-dedin i kod nekakve stijene uče razne dove. To se toliko kod seljaka uvriježilo, da ga smatraju, kako to običavaju reći, »malim hadžom<< "

Kada se ovom negativnom činu doda još i miješanje muškaraca i žena, nedolično neislamsko oblačenje i ponašanje i druge neispravnosti koje se dešavaju tom prilikom, a koje niko ne sprječava niti otklanja, stvar biva još gora. Ima naznaka da je dotični Ajvaz dedo bio bogumil, tako da se spomenutom dodaje još jedna negativnost, a to je uspostavljanje obreda vezanih za nemuslimane, što je još najgore.
Neki će potražiti opravdanje u nacionalnom karakteru skupa, što niukom slučaju nije ispravno, jer kada se nije dozvoljeno sakupljati ovom prigodom i na tom mjestu iz vjerskih razloga, onda pogotovu iz nekih drugih nije.
Neki će reći da je to naša tradicija, što takođe nije ispravno, jer je naša tradicija ispravna i izvorna vjera Islam, a ne običaji neznalica i slijepo slijeđenje nekih predaka koji su u ovom jasno pogriješili, pa ako ih u neispravnom budemo slijedili njihov grijeh će se samo povećati, a time im kod Uzvišenog Allaha ugled nećemo povećati.
Neki će spominjati potrebu jedinstva i okupljanja našeg muslimanskog naroda u ovakvim prigodama, posebno u ovim vremenima punim iskušenja, dočim istina je da u ovome nije pravo i istinsko jedinstvo i okupljanje, već samo zavaravanje naroda i njegovo dalje udaljavanje od rješenja suštinskih problema koji nas tište kao neodvojivi dio našeg velikog islamskog Ummeta danas.

Neki će se pravdati učešćem na ovakvim skupovima nekih ljudi koji su za njih autoriteti i na koje se oni ugledaju i u koje imaju povjerenja, dočim činjenica je da niko ne može među ljudima biti veći autoritet od Allahovog poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, niti bolje poznavati Vjeru od njega, a on je to jasno zabranio. Islam i njegovi propisi nisu bili samo za ono mjesto i vrijeme, već ostaju trajno dok je svijeta i vijeka do Sudnjeg dana. Nema više novih poslanika niti novih objava koje bi derogirale ili promijenile postojeće islamske propise. Oni koji drugačije govore poigravaju se sa Vjerom i time ostvaruju sitne ovosvjetske koristi kupujući svoju propast na Ahiretu.

Kada imamo spomenuto u vidu onda shvatamo da organizovanje Ajvatovice, kao i učešće u njoj nije islamom dozvoljeno i sa sobom ne nosi sevab već očiti grijeh, te se musliman nipošto ne smije upuštati u tako nešto, a oni koji su to radili u prošlosti dužni su se pokajati Uzvišenom Allahu, subhanehu ve teala, i objasniti ljudima da to ne smiju više činiti.

Uzvišeni Allah je najbolji svjedok!

enverm
normalan, elhamdulillah!

10 komentara

  1. Esselamu alejkum
    o ovoj temi se može raspravljati do sutra..jedna od stvari s kojima se ne mogu složiti je ta da je Ajvaz Dedo bio bogumil utvrđeno je da je bio jedan od šejhova koji su došli sa turskom vojskom da bi širio islam među bogumilima..ispade sad da su komunisti bili u pravu što su zabranili ajvatovicu kao jedno od najvećih zborišta muslimana u BiH u vrijeme najmračnijeg negiranja vjere i postojanja Boga..ajvatovica ne postoji ni radi čega drugo nego radi sjećanja na Moć Allaha Uzvišenog koji je uslišio dove svojih robova u nevolji..pa zar da budemo narod nezahvalni..ograđujem se od sufijskih ceremonija vezanih za ajvatovicu al svaki pokušaj vehabijskih Bečkih alima da se ajvatovica prikaže kao nešto negativno i kao suprotno islamu odbacit ću isto kao i sufijsko viđenje ajvatovice..Allah zna najbolje..

  2. Selam, lijepi moji i dragi ograniceni vizionari.
    Islam nije sufizam, ni vehabizam, Islam je vjera iskrenih.
    Ajvatovica nije vjerski skup, niti neka bezvezna manifestacija, nego vjersko-kulturna manifestacija s ciljem sjecanja na Ajvaz dedu i Hasana Kjafiju, kao i nastojanje Ocuvanja jedinstva muslimana. Ako misle Porca i ala Porca da su veci alimi od Hasana Kjafije, onda su u zabludi, a Kjafija je obiljezavao Ajvatovicu i sakupljao konjanike i vojsku na odredjeni dan Ajvatovice.
    A da je Ajvaz dedo bogumil to su nebluoze i zlonamjerne opaske onih koji zele ili razbiti dzemat muslimana ili su toliko ograniceni pa im je daleko otici u Istambul i prouciti zivot Ajvaz dede. A uskoro ce moci o tome citati i kod nas u Pruscu, radimo na tome…al o tom potom.
    Mahsuz selam iz Prusca i Dobro nam dosli!

  3. SELAM ALLAH DZLLE SANUHU JE CUDO ON DAJE CUDA NEIZMJERNA.
    LIJEPO JE KLANJATI SABAH NAMAZ U PRIRODI KAO STO JE OBICAJ KOD BOSNJAKA U SREDNJOJ BOSNI NA DAN KADA JEDAN OD NASIH UCITELJA DEDO IZ PRUSCA KLANJAO SAMO ALLAHU DZLLE SANUHU I MOLIO ZA NAROD KOJEG ALLAH VOLI.LIJEP JE GOVOR SAMO ONAJ O ALLAHU DZLLE SANUHU I O NJEGOVOM POSLANIKU MUHAMMED S.A.W.S.AKO PRICAMO DA JE NAS LIJEPI DEDO DRUGACIJI OD NAS I DA MIJESTO GDJE JE ON KLANJAO POSEBNIJE OD DROGIH BOZIJI MIJESTA CINIMO GRIJEH.

  4. ESSELAMU ALEJKUM. NEMAM NAMJERU DA ZASTUPAM NITI BRANIM BILO KOJE OD MIŠLJENJA I STAVOVA O OVOJ TEMI ALI MORAM VAM SE OBRATITI. POSTAVLJANJE OVAKVIH POSTOVA JE JAKO OPASNO I NEODGOVORNO, A VI ODLICNO ZNATE RAZLOGE DA VAM IH SAD NE NAVODIM.
    LJUDI SU BICA KOJE JE ALLAH S.W.T. STVORIO DA BUDU PODLOZNA GRIJEŠENJU U SVAKOM POGLEDU I TO TREBA DA NAM JE UVIJEK NA UMU. STOGA NIKO OD NAS NEMA PRAVO DA ZA SEBE TVRDI DA JE APSOLUTNO U PRAVU. TAKAV PRISTUP PRILIKOM RASPRAVA VODI SAMO JEDNOM A TO JE RAZDOR MEĐU MUSLIMANIMA. STOGA VAS MOLIM DA IZBJEGAVATE OVAKVE TEME. BUJRUM DODJITE U CAJNICE PA CETE VIDJETI O CEMU GOVORIM. NA PODRUCJU CIJELE OPCINE JA SAM JEDINI IMAM, A U GRADU NEMA NI JEDNOG MUSLIMANA. DO TOGA NAS NIJE DOVELO NISTA DRUGO NEGO RAZDOR, NESLAGANJE I NEJEDINSTVO MEĐU NAMA. CIJA JE TO KRIVICA? KRIVICA SVIH NAS. GOVORIMO O DAWI I BUSAMO SE U PRSA KAKO SMO DAIJE, LAHKO JE PRICATI (NE VALJA TI TO BRATE I SLICNO TOME) TREBA SE PRIHVATITI AKCIJE. NA RIJECIMA NE STEDIMO ALI KAD TREBA IMETAK SVOJ DIJELITI NA ALLAHOVOM S.W.T. PUTU TU SE KRIJEMO.
    OVO JE MOJE ZAPAŽANJE, MOŽE BITI DA JE I POGREŠNO ALI JE DOBRONAMJERNO.
    NEMATE POJMA KAKO JE KAD SI OKRUŽEN KAFIRIMA, A SAM, ZATO CUVAJTE BRATSVO, IZBJEGAVAJTE RASPRAVE KOJE NE VODE NIČEMU I PROGUTAJTE PONEKAD KAD VAS BRAT UVRIJEDI, HALALITE MU. I PONAVLJAM RIJECI BEZ DJELA VODE U PROPAST… M. SELAM

  5. Eselamu alejkum
    nemogu da vjerujem da jedan magistar ima ovako misljenje o ovom skupu. zar nebi bilo dobro da svaki mjesec ima negdje neki zbor gdje bi se muslimani sastajali i velicali gospodara i imali sansu da cuju nesto vise o moci allahovoj i da vidimo i porcu na takvom skupu. nedolaze muslimani bosnjaci na ajvetovicu sa kipovima subhan allah i nedolaze u crnim krstaskim povorkama itd vec se donosi tekbir i poslusa hutba ,sklopi poznanstvo ,i jos mnostvo nekih stvari . neka nam je Allah na pomoci, treba nesto radit na jacanju sloge medzu racom a ne razor . selam

  6. Selam aleykum,
    hodza je u pravu ko hoce nek ide a ko nece nek neide.
    Ja zivim u inostranstvu,
    i cula sam za Ajvatovicu,
    ako je tom ded Allah usliso dovu i dao mu on sto je trazio znaci ja trebam da idem tamo da pitam daj mi Allahu ovo i ono.
    Subhanalah,to je pamentnom smjesno.
    I neka braca i sestre koji su upuceni u vjeru
    opomenu jer to im je duznost.
    A vi koji zelite i pored toga idite.
    Vama vasa vjera a meni moja.

    al

  7. Hfz Porca je u pravu,
    ja sam hadzija i praktikujem Islam godinama,
    i nema nijednog hadisa ili ajeta koji odobravaju ici na ajvatovicu radi ibadeta.
    Hfz Porca inshallah, da te dragi Allah nagradi na trudu.

Komentariši